Inai Lukis by Iris Bibi Henna



Berinai

Berinai adalah antara acara dalam perkahwinan Melayu yang dikategorikan kepada tiga iaitu berinai curi, berinai kecil dan berinai besar.
Berinai curi dan berinai kecil dilakukan beberapa hari sebelum
berlangsungnya hari perkahwinan.

"Kemerahan inai boleh dijadikan sebagai tanda bahawa seseorang itu baru
saja melangsungkan perkahwinan.”

Oke! Cukup da fakta2 tue~

Aku niy sorang yang sensitif teramat lah kulitnye..
Kimia terlampau sangat ke atau seafood,
memang mengambik lah padahnyer~

Jadi...
Tengah aku dok 'merayau2' dalam FB
terjumpe lah page niy~
dok mesej punye mesej,
akak niy bagi aku wat test inai before aku book dengan dye~
[eee...suke!]

so..Let's check it out yah!

~Inai Tangan~
~Inai Kaki~
paling aku best nyer,
akak niy kasi aku make-up test free jugak!
[eee....lagi bertambah suke!]

~Sesi mekup memekup~
Aku suke part mata, santek!

[sorry! gambar atas terlalu terang sangat lighting time tue]

Berminat nak wat Inai cam saye??
Ley la contact akak niy kat page FB dye :
atau








✿◕ ‿ ◕✿ BERRYlixious ✿◕ ‿ ◕✿

No comments:

Popular Posts

©HAK MILIK TERPELIHARA Berrylixious